blogimg

8x triky supermarketů, které nás nutí více utrácet

Provident
30 08 2017 09:00

Pokušení pro naše peněženky číhá na každém rohu. Vstoupíme-li do supermarketu, lákavé nabídky útočí na naše smysly úplně všude. Objevte triky obchodů, o kterých jste pravděpodobně nevěděli.

Triky supermarketů? Možná vás napadnou slevové akce a zvýhodněné nabídky, které nejsou vždy tak dech beroucí, jak se tváří. Mezi hlavní triky obchodů ovšem patří zejména rozmístění produktů na cestě od vstupu do prodejny až po pokladny.

Všimli jste si, že mnoho obchodů má podobně rozmístěné potraviny a produkty? Prozradíme vám tajemství, která vám poví skutečné důvody.

 

Triky supermarketů na cestě obchodem

  1. Ovocem to začíná – vstoupíme-li do supermarketu, často se nejdříve ocitneme v oddělení ovoce. Proč? Čerstvé ovoce nás dělá šťastnějšími. Krásně vypadají, krásně voní, vstup do obchodu je tak prostě příjemnější. Ovoce je zdravé, že? Tak šup s ním do košíku. Druhý důvod? Zdravé položky v košíku nás více lákají koupit i nějaké to nezdravé jídlo na cestě dále obchodem. Menší „jídelníčkový hřích“ se přeci nějak vykompenzuje zdravým ovocem :)
  1. Jen se projděte – Základní potraviny, které kupujeme často, bývají dál od sebe. Důvod? Donutí nás to tak projít celý obchod, takže cestou narazíme i na věci, které jsme původně vlastně vůbec nechtěli.
  2. Na shledanou příště – najít pokladnu, která není lemována sladkostmi od začátku do konce, je docela složité. Čekat ve frontě a koukat na všechny ty lákavé čokolády a jiné sladkosti je pokušení, kterému se odolává těžce. Nakupujete-li s dětmi, je to ještě těžší. 75 % rodičů je doslova donuceno sladkost koupit.

 

Triky supermarketů na naše smysly

  1. Košík – nejrůznější studie a výzkumy dokázaly, že velikost nákupního košíku také ovlivňuje, jak velký nákup do něho vložíme. Do větších košíků se více vejde, více nás to tedy láká něco přihodit. Vidíte, triky supermarketů jsou opravdu všude :)
  2. Vůně – není možné projít kolem oddělení s pečivem, aniž bychom si nevšimli lákavé vůně. Často tak jdeme rovnou za nosem a pečivo koupíme, i přestože nebylo původně na našem nákupním seznamu.
  3. Texty - na smysly čichu útočí i reklamy a nápisy v obchodech. „Čerstvě upečené pečivo“ láká ke koupi více, než jen strohý nápis „Pečivo“. Více si tak text přirovnáme k vůni čerstvě upečeného výrobku.
  4. Hudba – v supermarketu jste asi moc často neslyšeli hrát disco hudbu, že? Naopak velmi pomalé melodie nás podvědomě nutí chodit po obchodu pomaleji, což znovu znamená, že tak máme více příležitostí objevit něco, co jsme původně neplánovali koupit.
  5. Pohled - produkty, které chce daný obchod prodat nejvíce, jsou umístěny ve výšce očí, abychom je viděli jako první. Ze stejného důvodu bývají například cereálie pro děti umístěny níže, tedy ve výšce dětských očí.

 

Přečtěte si také 15 návyků, jak ušetřit peníze nebo tipy, jak uklidit domácnost za pár korun.